tisdag 13 januari 2009

Nedräkningen har börjat

God middag gott folk, vad har ni för er en dag som denna?

Själv pluggar jag inför tentan på fredag. Eller, det är rättare sagt tre tentor och de inbegriper mag- och tarmkanalens anatomi och fysiologi, farmakologi och läkemedelsräkning. Detta låter avancerat, men det är faktiskt inte så svårt att förstå. Det är bara mycket. En sak är säker, sjuksköterskeprogrammet är inte snåla vad gäller kvantité på kursböcker. Man får lära sig att "bearbeta" litteraturen, d.v.s. slå i böckerna efter de citat man tycker låter bra... ;)

Jonas har haft tenta, igår och idag och på torsdag igen. Duktigt värre.
Nästa vecka åker Jonas iväg till Kalix och ska göra sin praktik. Det blir nog kul för honom tror jag! Låt oss hoppa att den för med sig ny studieglädje. För det kan man säga att det behövs mer av här på plåtslagargatan. Fast det är ju tentatider nu, så konstigt vore det ju annars.

Det blir hursomhelst väldigt tomt här hemma, så jag tänkte göra en liten officiell inbjudan till att komma och hälsa på! Plåtslagargatan 4. Övervåningen. Han åker på måndag och är borta i fem veckor. Tur att han kommer hem på helger i alla fall!

Nej nu är det dags att dansa ut julen. Brukar ni dansa runt granen innan ni slänger ut den? Det var i alla fall en tradition som vi hade i familjen när jag var mindre. Kanske ska fråga om Jonas är på. Han verkar rätt så inne i sitt Burnout paradise (tvspel)... nja, vi tar det nästa år istället.
/Hanna

2 kommentarer:

  1. Kvantitet. =) Sorry, kunde inte låta bli.

    Kul att ni bloggar! Jag tycker vi får ta en sjung-afton du och jag nån kväll här framöver, när inte maken kan bli störd.

    Nu ska jag försöka jobba. Sitter hemma idag. Lots of love!/Lina

    SvaraRadera
  2. Okej okej! Ja, jag kanske kan komma nån gång nästa vecka eller framåt, då har ju Jonas farit till kalix.
    vI HÖRS! Kram kram

    SvaraRadera