söndag 8 februari 2009

Mattips

God kväll!
Jag och Jonas, vi tycker om all sorts mat men ibland står det stilla i maskineriet och då kan det vara väldigt svårt att inte komma på nåt nytt och fräscht att äta till middag (som både är billigt och går snabbt att göra). Och det händer faktiskt ganska ofta att vi äter en viss maträtt.
Nämligen kyckling.

Ja, denna maträtt som helt enkelt heter kyckling tänkte jag tipsa om för den är så himla go!
Jag tipsar om hur vi brukar göra den:

Gör så här:
Köp kyckling. Vingar, klubbor, filé, vad du vill, vad som är billigast ;) eller godast.
Tillaga kycklingen i ugnen som den är, släng ner allt i en form och krydda efter smak.
Koka ris till.
Gör en sås av turkisk/grekisk yogurt blandad med sweet chili sauce.
Färdigt.
Maten är både god, nyttig, enkel och kan vara väldigt billig.

Detta var alltså dagens hetaste tips (om det kommer direkt från ugnen i alla fall)!

3 kommentarer:

  1. Det här blir det till middag imorgon! (håller på att skriva inköpslista...)

    SvaraRadera
  2. Åh, lät inte som en dum idé! Skymtade nå kyckling i frysen så kan mycket väl bli så att jag tuggar på det här i veckan. Om jag klarar av det vill säga. Håll tummarna.

    SvaraRadera
  3. Klart du klarar det Robban! :-) /pepp-syrran

    SvaraRadera