torsdag 26 februari 2009

Tärnaby, sjuklingar och weirda tv-spel

Ja, nu har det hänt grejer vill jag lova.
Jag ber härmed om ursäkt offentligt för att jag överdrev vad gäller Jonas handledare.
Hon var mänsklig ändå. Jonas har fått lov att sluta vid lunch och kan åka med till Tärna! Jippi!

(och jag vet att hon är en schysst handledare, även om hon inte hade gett ledigt, för det säger Jonas att hon är.)

Jonas håller tyvärr på att bli förkyld, och om det förvärras så kan han ju inte åka med ändå imorrn.
Även min mage har varit lite si och så i veckan. I tisdags kräktes jag efter att ha åkt bil från Böle till Piteå (1 mil), vilket var lite konstigt. Och nu har jag en tämligen orolig och uppkörd mage. Så sänd gärna en bön eller en tanke till den & till Jonas eventuella förkylningsvirus. Be att dom ska dra åt skogen (virusen alltså).

I detta ögonblick spelar Jonas ett jättemysko tv-spel. Det är som en gubbe som ska samla på pusselbitar och för att klara av att komma åt bitarna kan han spola tillbaka tiden. (Spelet lät väldigt konstigt nyss, en melodi spelades som när man åkte framåt och bakåt i tiden pitchade upp och ner i tonart och blev sjukt knasigt att höra på!) Förresten, spelet heter Braid och är till Xbox 360.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar