söndag 15 mars 2009

Miniblogg

Man kan ju ha en sån där Twitter om man vill. Men njaa, det är nog inget för oss. Det blir så privat liksom, när alla kan se precis vad man gör hela tiden. Nog för att vi är lite personliga i den här bloggen, men jag tycker det är skillnad på personligt och privat. Det är klart att tankar som jag har är personliga, men jag tycker inte att man kan välja när man vill göra dem oprivata och dela dem med den som läser bloggen. Och det är ju faktiskt, förmodligen (såvitt jag vet), mest vänner och släkt till oss som läser bloggen.

Jahapp, alldeles nyss hävde Jonas ur sig att han faktiskt äger en twitter (som han i och för sig bara har gjort 2 inlägg på). Så där ser man hur bra man känner sin make! Där föll argumenten för att "vi" som äger den här bloggen inte gillar twitter. Och nu behöver jag inte argumentera nåt mer för att skriva det jag egentligen tänkte skriva: En liten information om vad Jonas och jag har gjort den senaste tiden. Haha :-)

Jamänn då jär he ju bara å kör på!

Fredag då skrev Hanna tenta. Onkologi var ämnet. Gick sisådär ganska bra.
Jonas pluggade inför sin tenta imorrn.
Vi åt god mat i form av revbensspjäll.
Lördag då pluggade vi båda två på dagen.
Melodifestivalen sågs sedan i goda vänners sällskap på en 42-tumsteve.
Idag, söndag, har Hanna varit på EFS (gudstjänst med mycket värme och gemenskap).
Jonas den hjälten har fortsatt att plugga, och plugga, och plugga...

...och för att göra ett inklusio så avslutar jag med ett "twitter-inlägg"; Nu ska vi äta.

2 kommentarer:

  1. Jag har också funderat på det där. Det bör vara ganska enkelt att kartlägga någons liv givet att han/hon mikrobloggar om allt som han/hon gör. Men samtidigt så väljer man ju vad man skriver, oavsett om man mikrobloggar eller skriver "vanliga" blogginlägg.

    I vilket fall som helst så kan jag rekommendera bloggy.se. Som twitter fast på svenska. Vill man hålla sitt liv mer privat så är ju statusmeddelanden på facebook ett lysande alternativ. Då kan man ju välja hur offentlig man vill vara.

    (Nu höll jag på att begå en dödssynd. Jag höll på att fråga vad onkologi är för något. Lyckligtvis hejdade jag mig i sista sekund och googlade istället. Tuuur! Brukar själv irritera mig på folk som frågar frågor som 3 sekunder på google kan besvara.)

    SvaraRadera
  2. Haha, där hade du tur. Inte för att jag hade haft nåt emot att svara på frågan, men det går ju snabbare för dig!

    SvaraRadera