lördag 4 april 2009

Norrlandsbyar, från A till Ö

God morgon kära vänner, om ni nu inte tycker att förmiddag passar bättre.
Jonas sover och jag sitter och rensar papper med mera från skrivbordet.
I en av de två vinröda tidsskriftssamlarna hittar jag härmed en utriven artikel från Budbäraren (tror jag) om Ida Sand.
Och nu tror ni att jag ska debattera om innehållet i nämnd artikel, men icket! På artikeln finns nämligen nedklottrade i princip alla byanamn från Tärnaby till Piteå. Jag hade lite att göra på vägen hem från Tärnaby, så jag skrev upp alla byanamn på skyltarna längs vägen. Och eftersom jag är i "slängartagen", som vi brukar säga, så tänker jag slänga bort detta meningslösa ark av papper. Men först ville jag föreviga verket på något sätt. Så bloggen it is.
Här är listan!

(Tärnaby)
Tärnafors
Bäcknäs
Storsand
Sundsliden
Forsbäck
Yttervik
Stålfjäll
Gardvik
Forsmark
Sandås
Järvsö
Brånaviken
Nordanås
Forsnacken
Slussfors
Flakaträsk
Åbacka
Vilnäs
Sorsele
Fiskträsk
Avaviken
Julträsk
Arvidsjaur
Orrkammen
Rålund
Abborträsk
Boksel
Siksjön
Risnabben
Storlångträsk
Långträsk
Storgranliden
Fagerheden
Stockbäcken
Roknäs
Svensbyn
Vitsand
Bergsviken
(Piteå)
Det var allt!
Ett stort tack till alla bloggläsare för jag fick skriva denna sortens inlägg!
Nu kan jag slänga pappret i korgen med GOTT samvete!

2 kommentarer:

  1. Där kom den till sist! Listan. Du får väl utmana den del av familjen som åker hem från Tärnaby imorrn att göra likadant så kan jämföra vem som har flest sen...eller nåt!

    SvaraRadera
  2. Haha! Fruktar att det är för sent dock att utmana mamma o pappa. hehe, det var ju faktiskt ganska tråkigt att sitta hela vägen och kolla efter skyltar också. Men heter man Hanna och har tråkigt så kommer oftast kreativiteten ut på ett eller annat sätt... och då blir det vad det blir! :-)

    SvaraRadera