onsdag 1 april 2009

Om inte Caroline Af Ugglas såg ut och dansade som hon gjorde skulle hon inte vara hon

Det där var en lång rubrik. Och jag som klagade på att artiklars rubriker ibland är kopiöst långa, jag är inte någon bra förebild!

Men nu var det ju Carro vi skulle prata om. Stod nämligen och diskade och drog mig till minnes att det var längesen vi bloggade, men, så tänkte jag att det finns ju inget att blogga om! MEN sen vandrade tanken iväg till idol, melodifestivalen och landade på Caroline Af Ugglas.

Det verkar som att det finns många som tycker att hon skulle ha hetat Af Ugly istället och borde lära sig att dansa som de andra i melodifestivalen (eller åtminstone ordentligt!). Och den första tanken som slog mig när jag såg henne var väl inte direkt "här är en kandidat till miss World!"

Men hennes framträdande är nog mer äkta och identifierbart än många andra, exempelvis Alcazar's "Stay the night" (även om jag tyckte att den låten var bra, bättre än Af Ugglas).
Ibland får jag en känsla av att man ser ner på henne bara av skälet att hennes stil inte är politiskt korrekt. Som att de tänkter "men sådär kan man väl ändå inte se ut, gröna plaststövlar, aj aj aj...". Exakt. Mintgröna plaststövlar, precis. Och en brudklänning från medeltiden kanske. Och lite stamp i golvet, som en annan treåring. (Stackars alla tittare, de måste ju ha fått sår på ögonen av att se på henne!)
Hade låten i huvudet idag, så jag nynnade på den litegrann, kom fram till att den faktiskt svänger!
Det jag vill säga är faktiskt att Caroline Af Ugglas har något speciellt, eftersom att hon går emot strömmen, är den hon vill vara. Om hon skulle ta på sig glittriga tajta trikåer som alla andra så skulle hon inte vara den hon är. Och det vore väl så mycket sorgligare än att vissa måste "stå ut" med att titta på henne?

Caroline förmedlar en känsla av den hon är! Jag tackar och tar emot.
Respekt till henne för att hon har hittat sig själv i sin stil! Underbart tycker jag. Är inte det något att tacka Gud för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar