onsdag 22 april 2009

Onsdagsgöra

Hej du glade ta en spade!

Med den inledningen kan man nog sålla bort några läsare, det vill säga dom som är intresserade av något intressant att läsa. Kvar blir gissningsvis Lina, Robert, Sofia möjligtvis, någon Larsson kanske och förhoppningsvis min kamrat och delägare i bloggen, Jonas. En liten och nätt samling, och så får man väl plussa på några till eftersom de kanske "råkar" läsa inlägget. Och nu vill jag inte beskylla er för att inte vara intresserade av intressanta saker. Det är väl helt enkelt så att man sympati-läser eller står den som skriver nära, och därför är det av någon underlig anledning intressant hur absolut icke-intressant det än är.

Det jag skulle blogga om...
Har jag nog glömt bort, för vad det är kommer jag då inte på!
Men jag kan ju bara tillägga att jag och Jonas är inne i en slags vårstädning, fast vi delar upp den i många delar istället för att göra allt på en gång.
Det vi har gjort ikväll är att rensa avloppet (Jonas) och rengöra ugnen och mikrougnen (Hanna), tvätta (Jonas), diska (Hanna) och handla (Jonas och Hanna).
De tre sista hör egentligen till vardagliga sysslor, men att göra allt det där tillsammans tog en hel kväll. Så det känns som att vi har vårstädat idag.
Det som finns på våran vårstädalista är:
Handla
Rensa avloppet
Städa mikron
Rengöra ugnen
Tvätta
Städa hallen
Rensa garderoberna
Tvätta fönster

Handlingen hör som sagt egentligen inte dit, men det måste man ju likaväl göra ändå, så varför inte skriva upp det på en lista?

Okej okej, nu är det dax att sova. Jonas spelar Xbox. Han kommer nog spela ett tag till.
På fredag väntar IKEA på oss. Eller rättare sagt IKEA väntar redan nu på oss och på fredag får han träffa oss :-D Sov gott adjö.

1 kommentar:

  1. Jag läste inlägget från början till slut. Blev bara mer nyfiken på vad som stod under en sådan rubrik. :-) Hi hi!

    SvaraRadera