söndag 24 maj 2009

Dagens recept

Jonas har gjort maten idag, och det blev verkligen gott.
I bilen hem från kyrkan idag (bil lånad av Strands) uttryckte jag mitt ogillande av en viss fisk, nämligen torsk.
Nu är det så att eftersom att min man är en sån gentleman så fixade han ett gott och enkelt recept på nämnda, som jag vet att han har fått från sin kära mor. Anette, hoppas att det är okej att vi publicerar det otroligt braiga receptet här. Och om det fattas saker i receptet som är bra så är det bara att tipsa i kommentarerna :-) Har för mig att det var någon slags nötter med också...

Torsk med feta-ost och pesto
Gör såhär: Ta fram ett block fryst torskfilé ur frysen och låt tina helt eller lite halvt (det går bra vilket som).
Skär blocket i 2-3 cm skivor. Lägg i en ugnsform. Skär ett paket fetaost i kuber och lägg på torskskivorna. Häll över ungefär en halv burk pesto (valfri sort). Sätt in i ugnen i 225 graders värme och ungefär 20 minuter.
Servera med potatis till, och en tomat. Eller en hel blandad sallad, om man är på det humöret.

Si så där! Det var väl enkelt. Och jag tyckte att det var gott, som brukar tycka att torsk växer i munnen. Den här rätten växer INTE i munnen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att ni prövade fiskreceptet. I grundreceptet är det ett äpple skuret i tärningar med också och då kan man behöva ta lite mer pesto och blanda i. Ett annat recept med hackade hasselnötter och riven ädelost med ett par dl. grädde till är också supergott. Hoppas ni har det bra, ringer ngn dag. Hälsn. Anette

    SvaraRadera
  2. Vad kul med lite tips från coachen! Ädelost och grädde lät ju gott, det får vi ta och prova nån gång. Snart ses vi! kram från oss.

    SvaraRadera