fredag 8 maj 2009

Wäschöttska drömmar

I'm dreaming of a västgötsk vår :)
Where every hägg och syren is in blom.

Å, jag har verkligen fått mersmak av södra sverige, tänk att klimatet och naturen betyder så mycket! Det gör det verkligen för mig. Ihop med andra saker också. Men ändå, det är en speciell känsla att vara där, upplevde aldrig våren där nere förra året, så det blev extra speciellt i år.
Jag kan definitivt tänka mig att bo där nere.
När vi söker jobb som färdigutbildade blir det två ställen, tillika två klimat och två olika kulturer som vi satsar på och väljer mellan, beroende på jobb. Intressant. Man vet inte hur livet kommer att arta sig...
Å, vilken tråkig sak att blogga om egentligen, men ville bara få uuuutrycka detta.

Nu är det sol och cirka 10 grader här. Skapligt väder. Går att hitta på mycket. Om man har tid, pengar och resurser och ork och lust. Imorrn kommer EMD till Gallerian i Piteå. Kanske man ska ansluta sig till alla fansen och åka dit med flaggorna viftande? Nja... Men det vore som kul att se dom ändå, live. :)

God och trevlig helg alla våra bloggfans!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du tänker! Men samtidigt är ju vintern där nere såååå tråkig! Regn, regn, regn! Jaja, vi får väl se var vi (och ni)hamnar tillslut...

    SvaraRadera
  2. I år har vintern faktiskt varit duglig, även i Göteborg. Inte speciellt mycket snö, men inte heller så mycket regn, kallt o gött har de varit också!

    SvaraRadera