fredag 5 juni 2009

Mitt rätta jag

Hej läsare! (om någon fortfarande hänger med i bloggen.) Jag känner just nu att mitt rätta jag kommer fram i den här bloggen. Ja, oftast, alltså, och inte när jag i skrivandet funderar på om det här verkligen låter bra. När det händer så blir det nog lite konstigt. Men oftast skriver jag just som jag skulle skriva.
Idag när jag satt på toaletten, så kom också mitt kreativa jag fram. Vill bara förtälja för er att århundradets låt har trollats fram av detta toabesök. Vet inte vad det var som hände... Jag bara satt där och så kom inspirationen flygande och munnen började sjunga av sig självt. Djup och bra text var det, och en väldigt bra melodi var det också. Inte för att jag på något vis vill upphöja mig själv nu. Men den låten var verkligen helt magnifik. Berörande, på något sätt. Jag var verkligen i mitt esse. Verkligen.
Vad handlade låten om? Ja, det mest relevanta en låt skulle kunna handla om i den livssituationen. Och ändå är det lite för känsligt ämne för att egentligen nämna i bloggen. Men jag säger det ändå, för det var ju själva sångens innehåll som gav mig frid i själen vid just detta ögonblick. Och eftersom att jag och Jonas pratade om att spela in den någon gång och till och med lägga upp den på youtube, så kan ni ju få lite personlig förhandsinformation. Låten handlade om (och gör det fortfarande, såvitt jag vet).....



....bajs.

Ehm.. just det. Sorry alla allvarliga och seriösa. Alla som har någon form av... humor.
Kunde inte låta bli! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar