måndag 1 juni 2009

Räkna, tenta, hajka, bada

Hej!
Just nu känner jag, Hanna, mig väldigt snurrig i huvudet. Har räknat matte. Ämnet heter läkemedelsräkning, vilket egentligen är enkelt och motsvarar högstadiematte. Men, är man ovan så är man! Det är alltså på onsdag som (om)tentan går av stapeln, och eftersom att det är en kurs som man måste ha klarat för att få gå ut på praktik till hösten så vore det skönt att fixa det nu innan sommarn! Man har ändå en chans till på sig innan skolstarten men det känns sådär att börja skolan tidigare bara för det.
Jonas han har en tenta imorrn. Det är en tenta som han var ett halvt poäng från att klara när han inte hade pluggat alls, och nu har han pluggat så det ska gå vägen. Den är bara på 0,5 poäng, tentan. Efter vi har gjort de tentorna är vi helt klara för i vår och får sommarlov från skola. Sedan väntar jobb... Men först lite ledigt! Härligt värre!

I helgen har vi haft hajk med scouterna i Yttersta. Det har gått väldigt bra och vi har inte blåst bort fastän det har blåst rejält mycket. Vi hade väldigt trevligt, den andra dagen var det några av scouterna som tog sig ett premiärdopp i den iskalla Lillpiteälven. Dom lever än... Jag som spontant blev sugen på att bada drog snabbt tillbaka mitt uttalande om det när jag insåg vad det verkligen skulle innebära. Men eftersom att vi har haft 29 grader i skuggan igår så kanske vissa vatten börjar värmas upp... Kanske hammenviken någon gång snart? Har mina hemliga förhoppningar om att det ska vara bad-dugligt i Borås nästa vecka. Och fint väder hoppas vi också på! Nu har Jonas kul med Fallout 3. Jepp, det är alltså x-box 360 det handlar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar