tisdag 30 juni 2009

Snygga namn och en film

Man har egentligen inte tid att blogga när det är så fint väder. Men jag gör ett undantag och skriver lite om vad vi har haft för oss på sistone.

Imorse låg jag och dagdrömde om vilka namn jag tycker är snygga. Kom fram till att Sofie, Siri, Judith och Anna är fina namn. Och så har vi ju Alva också. Kan inte hjälpa det, det är för att jag har så bra associationer från Madicken och den Alva som är med där. Men det är ett fint namn också. På senaste har jag tyckt att Alma är nästan lika snyggt också.

Nu var det ju inte riktigt det jag hade tänkt skriva om vad gäller det vi har gjort på sistone.
I helgen har vi jobbat ganska mycket, och inte hunnit träffas så mycket, bara på morron och på kvällen. Men igår jobbade Jonas bara till tolv och jag var ledig så vi var hemma och fixade lite, klippte gräs och tvättade och sånt. Igårkväll var vi och spelade volleyboll ett litet tag, det var kul, sen var vi med hemgruppsgänget och såg en film. Den hette "Facing the Giants". Människorna och budskapet var kristet i filmen, men Jonas tyckte inte riktigt att den visade på så bra värderingar. Jag håller med honom till stor del. Det var en typiskt amerikansk film, med hollywoodkänsla, och vi tyckte nog allihop att det verkade vara mycket av "framgångsteologi" i budskapet. Men det var också en feel-good-film. Om man är känslig som jag kan man inte låta bli att bli rörd över vissa delar ändå. Om ni vill så kan ni kolla upp mer grejer om filmen här.

Idag slutar Jonas 12:00. Nu ska jag packa ihop grejer och cykla iväg till Pottan. Där ska vi bada, Lina och jag och kusinerna.
/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar