tisdag 21 juli 2009

Att inte kunna sköta om blommor = låg status bland kvinnor?

Idag regnar det, och jag är leedig! Ja jippie! Jonas kommer hem "snart" från jobbet, han jobbar bara 4 timmar idag och slutar 12:00. Det är sååå skönt att bara slaaappppppaaaaaaaaa.
Träningsverken och segheten börjar ge med sig nu från rymmarnatten i lördagsnatt. Fortfarande är jag öm lite här och där och har smått värk, men tror det är mer från cyklande till jobbet. Ibland ångrar jag att jag tog jobbet som ligger en mil bort och inte det som ligger en halv kilometer! :-S Men å andra sidan trivs jag ju bra... Och det är ganska kul att cykla. Men nu är jag bara lite less eftersom jag har jobbat så mycket, sex dagar i rad nu, och imorrn jobbar jag igen och så fem dagar i streck. Men SEN. Efter det är det inte mycket jobbande kvar. Och jag är lycklig över vartenda öre jag får.
Mornarna brukar vara den tid då jag grubblar över jobbiga saker. I morse var det ganska lindrigt. Blommor var ämnet, och saken är den att jag har haft väldigt otur med "mina" blommor här hemma. Några har dött. Någon har fallit i golvet. Några har stått på fel plats, för mycket sol, så de har blivit nästan förstörda. Detta känns väldigt jobbigt för mig, att inte kunna saker om blommor. På nåt sätt har jag tagit på mig ansvaret för dessa, kanske bara för att jag är av det kvinnliga könet och "borde" veta sånt och vara engagerad i sånt. Men tyvärr så är blommorna lågt på min prioriteringslista. Så de blir lite lidande. Egentligen borde jag kanske be Jonas om hjälp med det. Men han är inte alls heller intresserad, så jag vet inte om det skulle bli så mycket bättre. Äsch, mitt lilla problem är väl att jag vill att det ska se snyggt ut utan att behöva lägga ner tid på det. Man vill ju ändå verka duktig på sånt när det kommer hem folk. Men det är jag ju inte. Usch och blä. Det känns som att "alla andra" kan detta utom jag. Nu är det offentligt också...
Nej, nu är det frukost som gäller! Mums!

3 kommentarer:

  1. För att lägga mig i. Jag blev påtvingad att försöka med detta. Blommor. Gav upp när de alla dog, utan att jag ens märkte det. Därför slutade jag. Förstod att tavlor i ram, kan ge exakt samma glädje, både med färger och att de kan ta den plats blommor egentligen skulle ha tagit. Rent platsmässigt. Men samtidigt. Blommor är något speciellt. Men det tar för mycket tid & kraft att orka med.. Så förstår dig...

    SvaraRadera
  2. Försök att inte ta det så hårt. Det är bara blommor. Jag har haft ihjäl många jag också. Köp nåt enklare att sköt som en svärmorstunga. Plastblommor är ju väldans fina många nu också. Ha det!

    SvaraRadera
  3. haha:) Tack för uppmuntrande kommentarer! Jag vet ju att det bara är blommor... förresten, jag har satt om och planterat lite idag. Känns bra=)

    SvaraRadera