tisdag 28 juli 2009

Sné morgon

Hej! Det är fint väder ute och jag väntar på att Jonas ska vakna så jag passar på att blogga.
Det jag egentligen inte vill skriva om är hur snett allt har gått de senaste dagarna. Lugn, det är bara småsaker. Men på nått sätt vill jag ändå strypa någon på grund av detta. I förrgårkväll exempelvis. Först fastnade tån under badrumsdörren, så att tån vreds om ett kvarts varv innan jag hade stängt dörren, vilket gjorde väldigt ont. Dessutom blev jag rädd att jag hade brutit den, för den såg sne ut, men som tur var rätade den till sig (vilket var nästan värre än om den hade varit bruten. Då hade man i alla fall fått lite pity för smärtan). Samma kväll skulle jag av någon anledning ta av mig en tröja samtidigt som jag gick ut genom sovrumsdörren, vilket ledde till att den vänstra armbågen smällde rakt in i dörrkarmen. Sen gjorde det ont så fort jag böjde armbågen, och även nästa dag. Blev så arg att jag inte kunde sova på ett tag sen.
Och i morse... Först vaknade jag av en ihålligt skällande hund. Till slut rusade jag upp och stängde fönstret, varpå hunden slutade skälla. Efter det låg jag i sängen och funderade på hur grannarna skulle kunna ta tag i hunduppfostran och hur jag kunde hjälpa dom på traven.
Sedan hände det något som fick mig att koka av ilska över den där ***************** smältosttuben som Jonas köpte. Jag hade just öppnat den och var i färd med att pressa ut osten på mackan när den plötsligt sa "tjoff" och så hade all vätska inuti tuben sprutats ut i ett kast. Över hela mitt vita linne, min arm, stolen jag satt på och golvet.
Kattbajs också. Ni hör vilka stora komplikationer jag tampas med. Tycker själv att det är lite omoget att bli arg på en mjukosttub, men det var ju dens fel.
Fast det här ville jag ju inte blogga om. Egentligen. Det kändes bara så BRA att uttrycka mina känslor.
Ni är ena bra lyssnare, läsare!

2 kommentarer:

  1. Haha. Jag det allt framför mig. Mycket roligt. Fast ont och jobbigt.Ibland är det sådär. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Men Hanna då. Du har det då inte lätt. :-) Men jag förstår att det gjorde ont. Kram.

    SvaraRadera