lördag 29 augusti 2009

Frukost

Hej alla.
Nu sitter vi här och äter frukost. IGEN. Såhär sent på dagen, när de flesta andra äter lunch. Känns som att man verkligen borde gå upp kl. 6 imorgon bitti så att man hinner vända tillbaka dygnet någotsånär innan skolan börjar.
Min frukost består idag av: Fil med honung, musli, solroskärnor och linfrön. Två mackor med ost på och en kopp te. Frukost är det bästa jag vet! Är det nånting jag ALLTID har aptit för är det frukost. Jag tror att det kan ha att göra med att vi hemma i Böle alltid åt exakt samma frukost, dvs. fil med blåbär och flingor, macka, te och ett glas juice. Det där sitter i. Det första man gjorde på morgonen var alltid att äta frukost vilket förklarar varför jag alltid är redo att glufsa i mig frukosten direkt jag har vaknat, än idag. MMM jag njuter!

Igår var vi på bio. District 9 hade premiär. När vi väl satt framför duken berättade Jonas för mig att den här filmen har sagts vara brutal och gömmer inte det som är äckligt att se. Jisses vad rädd jag blev. Men det gick ganska bra att se filmen ändå. Den var ganska läskig i början men sen blev det bättre. I slutet var människorna äckligare än utomjordingarna. En film med ett tydligt budskap var det. Om man är känslig kan man nog hyra den hemma istället för bio, dock.
Ikväll får vi besök av hemgruppen plus några till! Det blir skoj.
Vi tänker på er där nere i Borås. Även mor- och farföräldrarna. Hoppas ni har det bra.
Hej svej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar