onsdag 2 september 2009

Skolan har börjat

Det är intensivt nu. Vi har börjat om att plugga, vilket är både roligt och ansträngande. Det känns att det blir mindre tid till att göra hemma-sysslor. Man får försöka lägga in rutiner efter skolan och inse att fritiden förminskas, tiden då man inte behöver göra nånting alls. Idag har jag handlat. Blodpudding, ärtsoppa. Just nu har jag en förkärlek för snabb mat. Inte bara snabb-mat, alltså, utan snabb mat. Jag vet att helfabrikat inte är att föredra! Jonas är egentligen skeptisk till det, men vi båda tycker nog att det är rätt okej ändå, gott och enkelt.

Idag slutade jag skolan lite tidigare, så jag har hunnit både handla och springa. Det kändes väldigt segt att komma sig iväg på det senare. Man är som så trött av att stiga upp tidigt (heeelt ovan) så det kändes som att man skulle ta död på sig om man till råga på det for ut och sprang. Men sen så tog jag mitt förnuft tillfånga och insåg att man faktiskt blir piggare av fysisk aktivitet, en sanning som idag har kommit oss till del. Och visst känns det bra. Ska försöka peppa mig själv till att fortsätta, även om jag känner mig trött. Man blir både piggare och gladare av det!

För övrigt så har Jonas sjungit på tre knasiga låtar idag. Låt nr 1: Kiss och Bajs. (I morse precis innan vi skulle börja föreläsningarna.) Låt nr 2: Never gonna give you up. (När vi åt lunch på skolan.) Låt nr 3: We wish you a merry christmas. (När vi åt blodpudding till middag. Koppling: "Now bring us a figgy pudding..."). Japp, det är min Jonas det!

1 kommentar:

  1. Blodpudding är gott! synd bara att inte min man uppskattar det. Jag får passa på när jag är själv. Kul att du springer. Heja, heja! Du får hör av dej till mej när du behöver pepp för en tur...

    På tal om fullt upp, vi borde öva för ett dop snart. Vad har ni för planer för helgen? KRAMAR!

    SvaraRadera