torsdag 22 oktober 2009

Ankommen i Äspered med båda fötterna på jorden

Nu är vi båda två här nere. Jag har anlänt hos min daarling klämentajn och vi bor i ett jättemysigt gårdshus, skulle man kunna kalla det, hos Jonas mamma och pappa. Det är grejer. Skillnaden nu mot för tidigare visiter här är väl att det är mycket mer vardag nu; Jonas har praktik och jag har rapport och seminarium att jobba med. Så det är bra att alla är borta på dagarna, då har jag ingen chans att tänka att det är en rolig semester jag är på, utan tvingas inse att plugget är nödvändigt.
Det var härligt att flyga och veta att man skulle få träffa sin älskling igen. Det känns jättekul att få vara här med Jonas, och även "svärisarna". Haha.
Just nu har jag inte så mycket att säga. Har pluggat klart för idag och ingen har kommit hem än, men det är för tidigt för att börja med maten. Så inte så mycket har jag att göra. Nu vet jag. Nån dag när jag är ensam här, och kommer på det lite tidigare, ska jag sätta på bastun och basta som ett avbrott i plugget. Helt ensam, med lite härlig musik. Hur lyxigt är inte det??!!? Jag längtar!
Det är så roligt att vara här och träffa alla. Har jag sagt det?
Typiskt bara att det alltid är folk som man inte kan träffa, p.g.a. avståndet. Drömmen vore ju att sammanföra alla människor till en plats, precis som på bröllopet. Kan man inte få ha bröllop en gång till?? Det vore skoj. Äsch. Nu är det dax att se om det finns nåt annat att sitta på. Rumpan blir ju helt avkapad av denna pall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar