fredag 2 oktober 2009

Goderafton

Ikväll har jag varit på en väldigt bra gudstjänst med musiktema. Jonas var hemma, men jag följde med Sofia och Jonas (Alfhorn von Beetzen) som båda också hade en andra hälft att komma hem till efteråt. Det vill säga att vi inte stannade mer än till mötets slut. Det kändes skönt, för jag var trött och ville gärna hänga med min Jonas. Och nu sitter jag här vid datorn och Jonas vid teve:n. Hehe. Men vi är i alla fall i samma rum... och vi "hänger" faktiskt! Snart kanske vi ser på en film. Om inte jag hinner somna först...
Tillbaka till gudstjänsten: Det var Torgny Wirén som höll i snacket. Han som har skrivit bl.a. andaktsboken "Under ytan". Han pratade inte så länge men han var härlig att lyssna på och hade två fina historier om hundar, med fina poänger i slutet. Den första handlade om att även fast vi ofta måste skiljas från våra vänner och vår familj någon gång i det här livet, så är det värt att ha varandra den tid vi har.
Sång och musik sköttes av Peter och Ellinor Stenlund, som var otroligt duktiga och sjöng och spelade fantastiskt vackert. Gudstjänsten hade en helhet i budskapet, talet och sången (texterna) gick i linje med varandra, vilket lyfte hela stunden.

Apropå hundar, förresten. Hundar är djur som jag har börjat känna mer varmt för. Fast jag var riktigt rädd för schäfern som vi mötte vid discgolfbanan. Men jag kan ändå liksom connecta med vissa hundar, vilket jag aldrig gjorde förut. Förr hade jag ingen relation med någon hund överhuvudtaget. Svärfamiljens hund är den bästa hunden jag vet, och det var han som först gjorde att jag smälte lite mer inför den djurarten. Det går inte att tycka illa om honom. Och vi har ju varit med ett tag nu, två år drygt tror jag, så man börjar bli riktigt tajt. Det känns kul att ha någon hund som känner igen en när man träffas! Vi saknar dig, Ludde!

Åh. Nu blev det nästan sorgligt.
Imorrn ska vi (i alla fall Jonas) till Boda Borg! Det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar