torsdag 8 oktober 2009

Kaos

Hej! Just nu är det lite smått kaos. Det var mer kaos innan vi hade ätit. Ibland har jag och Jonas en tendens till att reta upp oss på varandra bara för att vara tvärs-över, och detta sker av någon underlig anledning alltid när vi är väldigt hungriga och ska göra mat. Så ibland blir det en del missförstånd i kommunikationen vid matlagningen. Ibland vill man nästan missförstå. Sen när man har ätit klart så är allt helt underbart igen och om man någonsin har haft några problem så är de som bortblåsta. Moahha.
Tillbaka till kaoset... Jo det består i att Jonas åker på söndag och fram tills dess har vi bara en förmiddag att spendera tillsammans. Vi har "råkat" boka in saker både ikväll och imorgon kväll. Det är lite ledsamt när man tänker på det. Jag jobbar lördag kväll och söndag dag. Så kl tjugo över sex på söndagmorgon är det goodbajs. Känns sådäär.
Men på praktiken är det trevligt vill jag lova. Jag och min handledare går väldigt bra ihop, kanske nästan lite för bra. Vi har lik humor. Det blev lite för skojigt idag, när vi upptäckte en krossad Panodil på golvet i läkemedelsrummet, och associerade fritt till historien om de två tomaterna som gick över vägen, och så... Ja, ni vet fortsättningen. På den nivån är det i alla fall. Vi skrattade så jag hade svårt att inte spilla från sprutan med läkemedel som jag just hade dragit upp. Oj oj oj. Men hav förtröstan, det är inte ofta det är så!
Imorrn har Jonas examination på akupunktur. Just ja, jag har fått akupunktur av Jonas igår, för huvudvärk. Han var väldigt duktig! Tyvärr blev det inte så mycket bättre, men det berodde nog mer på att jag inte hade tillräckligt ont.
Jonas diskar. Jag njuter av att inte diska. Kanske njuter lite för mycket.
/Hanna, ssk-stud. (som jag har skrivit överallt där jag har dokumenterat idag. Puh.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar