måndag 9 november 2009

Längesen sist

Nu var det ett bra tag sen sist. Det är mycket som har hänt och jag har inte haft någon dator en tid, men nu är jag back on track! Men jag måste säga att jag är inte säker på om jag kommer att blogga lika ofta i fortsättningen...

Idag har jag haft första dagen på min praktik på äldreboenden i Brämhult. Ett bra intryck har jag fått, även om det var lite stressigt. Det svåraste idag var nog att hitta. Eller det kommer att bli det svåraste, rättare sagt. Men annars tror jag det blir trevligt.
Just nu är jag rätt så hungrig. När jag är stressad så tar det dubbelt så lång tid för mig att äta. Lunchen blev sen idag. Jag hann bara få i mig kanske 2/3 portion. Ändå tog det minst en halvtimme att få i sig den. Det bara växer i munnen liksom.

På ett sätt är det tråkigt att inte ha hemgrupp och såna saker, men på ett sätt är det rätt så skönt också att vara ledig på kvällarna och kunna ägna sig åt vad man vill. Vi ska kanske vara med i en kör här i Äspered och sjunga på advent. Det verkar som en lagom rolig aktivitet att ha. Och så kan vi vara med på gympapass på måndagar om vi vill. Men inga måsten, vilket är skönt!
Nu ska jag se om det finns nå toblerone. Om det gör det kommer det inte finnas kvar så mycket längre till.

1 kommentar:

  1. Roligt att du skriver! Inte stressa Hanna, det är dåligt. =)

    Brämhult, serverar dom färskpressad juice till alla målen där? =)

    Adventskör, klart du ska va med och äga sönder alla! Eller i alla fall sjunga stämningsfullt och vackert tillsammans med resten av kören...

    KRAM!

    SvaraRadera