onsdag 11 november 2009

Update om mig

Goderafton.
Ikväll är jag glad. Det är bra att blogga då, för då verkar det som att man jämt är glad för dom som läser;). Fast, vid närmare eftertanke är ju inte det speciellt eftersträvansvärt. Egentligen.
Har varit ledsen ett par dagar, delvis på grund av farmor. Nu är det dock dags att muntra upp sig lite.

Det går bra på praktiken fast det har liksom inte kommit igång så mycket än. Det har varit lite stressigt. Idag har jag gått med undersköterskorna och då har det varit lugnt. För det var en lugn dag på avdelningen. Det är bra, men samtidigt så lär man inte känna patienterna så mycket om man bara sitter och rullar tummarna. Så jag har lite koll på dom nu. Observera; lite.
Jag hoppas på att kunna läsa lite mer om varje patient imorrn. Sjuksköterska känns i varje fall mer och mer bra, åtminstone i jämförelsen med andra vårdyrken. Alltså det är inget fel på att vara exempelvis undersköterska eller läkare, men det känns kul att jag ska bli just sjuksköterska. Det är nog lite mer min grej. Och jag trivs med att praktisera som det.

Ja, ja. Förutom att vi är duktiga och har praktik på dagarna händer inte så mycket annat än att vi får god mat varje dag gratis och att vi har joinat en kör. :-) Känns roligt! Och så ska vi sjunga på en gudstjänst inte nu på söndag men nästa. Ska bli skojigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar