söndag 20 december 2009

Fjärde advent

Har varit hemma hela dagen och inte märkt av att det är fjärde advent. Kom på det nu när jag läste Elin och Edvards blogginlägg om advent. Den enda adventsgustjänsten jag har gått på var 1:a advent då vi sjöng med kören i Äspered. Men man har inte direkt haft lite att göra i december!
Igår var bröllopet och det känns väldigt skönt såhär efteråt, men samtidigt tråkigt att det redan har hänt. Det var ju så trevligt. Höjdpunkten var när vi sjöng karaoke och dansade till ett schlagermedley som var omgjort till bröllopsvariant ala Sofia och Anders. Det var skojigt, vi var så snygga i våra glittriga tights. Fast, förresten det var nog inte höjdpunkten på kvällen. Men det var väldigt kul. Hela vigseln och festen också var väldigt fin och rolig. Är glad över att ha fått vara med!
Åh, nu börjar jag se fram emot härliga vinterdagar på isen med varm choklad. Det är en speciell känsla att vara utomhus när det är vinter. Den friska luften gör nånting med humöret och sinnesstämningen... Det är svårt att slå.
Suck. Ibland tror jag att jag ska bli galen innan jag har kommit i underfund med i vilken del av landet jag helst vill bo. Just nu står det lika mellan Pite och Borås. Kanske Pite lite mer faktiskt, eftersom man påminns om sina vänner och sin familj när såna här högtider äger rum, som jul och bröllop och annat. Nu har vi ändå byggt upp en umgängeskrets här. Familj har vi ju både här och där, men kompisar är det nog fler av här ändå! Fast det kan ju ändras såklart om man flyttar.
Ja ja, det där löser sig med tiden. Det är bara EN termin kvar och sedan ska Jonas börja söka jobb. Så då får man se vart livet tar vägen. Spännande.
Oj, vad jag kom upp i varv såhär på kvällskvisten. Nu är det bara att gå och lägga sig för jag börjar klockan 07:00 imorgon bitti. Sedan är det julledigt.
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar