söndag 31 januari 2010

Blir man någonsin nöjd?

Ibland blir jag galen av tankar på att vilja ha en bil, slippa gå flera kilometer för att handla mat och slippa ha dåligt samvete för att folk skjutsar en överallt. Men om vi då köper en bil. Kommer vi då att börja klaga på att behöva tanka den? Eller nåt annat?
Min undran är om vi någonsin blir nöjda. Nog känns det just nu som att en bil vore så otroligt läckert, men jag hoppas verkligen att vi den dag vi får vår bil, vårt hus eller vad det nu blir, att vi verkligen kan njuta av det. Jag vill så gärna göra det. Annars blir livet bara en enda långtråkig historia, om man inte kan njuta av de dagar man har och vara nöjd.
Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan lära mig att vara nöjd!
Kanske borde man börja redan här och nu? Åh, varför är det lätt ibland men så svårt andra stunder?

4 kommentarer:

  1. Håller med, det är riktigt svårt att vara nöjd. När man t ex är sjuk tänker man jämt, åtminstone jag, att "oj så skönt det vore att vara frisk, så bra jag har det när jag får vara frisk så ofta." Men sen när man tillfrisknat är det där tänket som bortblåst. När man blir tillfredsställd med något hittar man alltid nya saker att klaga på. Maslow's behovstrappa typ.

    SvaraRadera
  2. Hej Robban. Håller med dig. Du är smart du. Har nu spårat din blogg, men den är bara öppen för dom som har en inbjudan, så är det inte dags att bjuda in storasyster?? Hehe, du behöver ju inte om du inte vill att hon ska snoka i din blogg, men det var bara ett anonymt tips. puss och kram

    SvaraRadera
  3. Jo det är ju bara projektarbetesbloggen jag har, den fungerar som en loggbok. Så den är bara öppen för lärare och Erik. Men nog kan jag bjuda in dig om du vill se vad som händer (och inte händer) med vårt arbete. :)

    SvaraRadera
  4. Ahaa, så det är "bara" en projektlogg, men då behövs det inte...hehe. Så stor kontroll behöver jag inte ha över brorsan att jag måste se vad läraren säger om era framsteg!;-D hoppas det går bra för er! kram

    SvaraRadera