fredag 22 januari 2010

En break i evidensbaserad granskning av kvantitativa artiklar

Läste ett inlägg av kompisarna Elin och Edvard, (som för övrigt har flyttat bloggen till en annan adress). De hade testat sig själva på vuxenpoäng. Det tyckte jag var en rolig grej, så jag testade det. Min ålder blev enligt "Sveriges vuxenpoäng-styrelse" 33,3 år. Jag testade mig även på fjortispoäng. Där blev jag 7% fjortis. Kändes skönt att höra. ;)
Du kanske också ska testa dig? Det kan vara rätt intressant, även om det förmodligen inte är så trovärdigt och mätbart egentligen!
Nu ska jag egentligen läsa artiklar, men jag tar en liten break...

Det har varit en tuff vecka med några misströstande kvällar och stress/trötthet. Nu känns det mycket bättre! Det är fredag. Ska till skolan kl 13:00-16:15. Mer än så är det inte. Och sen är det helg. Åh, härliga tanke.

Jonas berättade att han hade träffat vår hyresvärd på stan, som hade berättat för honom att ägaren funderade på att sälja. Då blir det flytt i så fall. Han hade tydligen pratat om säljande förut, men det har aldrig blivit av så man får ta det med en näve salt, kanske. Jag tyckte i alla fall det var rätt skoj att tänka sig att vi ska flytta nån gång. Det behöver ju inte dröja så länge nu, kanske ett år eller mindre innan vi kan köpa oss en villa, vovve och volvo! Haha, nej, men villa i alla fall. På landet. Känns spännande med en "oviss" framtid! Nu ska jag fortsätta jobba, så att jag får min helg någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar