lördag 30 januari 2010

En tankevänding

God natt gott folk!

Har spenderat den senaste halvtimmen med att läsa igenom en hel del av inläggen från den här bloggens historia. Startade min resumé redan när bloggen var bröllopsblogg.
Jag har lagt märke till några saker....
1. Jag skrev annorlunda "förr i tiden" (för typ något år sedan), alltså mitt sätt att skriva, språket var lite annorlunda! Fascinerande! Undrar just vad det betyder - har jag blivit tråkigare eller kanske mognare?? Hm.
2. Det skrevs om lite annorlunda saker... Jag skrev mer om vardagliga saker som hände, om seriösa och oseriösa tankar... Vad är skilladen med tanke på nu? Vet egentligen inte, men det känns som att områdena har förändrats lite i alla fall! Det var mer spontant i tidigare inlägg. Nu ska det minsann vara snyggt och upplanerat.

Hur som helst så kan jag även se en god anledning till att blogga nu också, eller en till god anledning förutom att det är kul, kanske jag ska säga.
Den är liksom så att det är bra att ha en blogg, för det är ungefär som en dagbok - med andra ord, man kommer ihåg vad som har hänt/vad man har haft för sig de senaste åren. Det var väldigt kul att se tillbaks på åren som gick! Hade glömt mycket som jag fick återuppleva...
Saker som känns som nyss, fast det var år sedan.

En sista grej som jag lade märke till var den att jag inte var lika noga då som nu med hur bloggen såg ut, hur snygga och tillpiffade bilderna var som jag lade ut, och hur bra det jag skrev lät.
Nu ska det minsann se stilrent och fint ut, och inga stökiga bilder på huset... Haha, denna förändring har ju inte skett medvetet, och nu när jag tänker efter så är det inte så farligt om man bjuder lite på sig själv. Det blir liksom en varmare och trevligare blogg att läsa om den är personlig och kommer från hjärtat! Varför måste man verka så himla perfekt? När man verkligen inte är det heller?
Nej du, de här dikena är så lätt att falla i!
Usch, nu vill jag bara vara mig själv! Strunt i att jag inte har photoshop och kan göra värsta coola snygga bloggen! This is me. Sådär, det behövde jag för självförtroendet.

Hoppas det blir en varmare dag imorrn. Hade velat åka lite skidor eller gå en promenad på isen.
Kram från en nostalgisk tjej (som har PMS tillika lingonvecka, kan förklara allt känslomässigt dravel som har skrivits inom ramen för detta inlägg och sänka ribban för hur perfekt detta inlägg blev och måste vara. Äsch, nu gjorde jag det igen...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar