tisdag 26 januari 2010

Scouterna

...är ena gulliga prickar.

Jag hade bestämt mig för att sluta vara scoutledare i vår, efter två och ett halvt års "tjänstgöring". Detta på grund av att en ny gospelkör skulle starta som jag har gått med i nu, och att jag tyckte att det var roligare och att jag inte har tid med så mycket annat.

Just nu känns det dock som att det kommer att gå ihop. Nu när praktikerna har slutat så är man nästan fri som en fågel. Man måste ju plugga på dagarna, men man slipper gå omkring och spänna sig och få massa intryck hela dagarna som man inte hinner smälta för att sedan skriva uppsatsarbete på kvällarna....
Det betyder alltså att min plötsligt rymliga vardag med stor säkerhet kommer att finna plats för karriärer som både körsångerska, hemgruppsledare och scoutledare. Eftersom att kören är så rolig och inte kräver så mycket förberedelse så blir det inte lika jobbigt att förbereda inför mina två "ledar-dagar".
Och framför allt så är det givande och lärorikt och kul att spendera tid med scouter. Om jag kan finnas där för dom så vill jag stanna kvar och vara med i vår också.
(Just nu behövs dock lite prayers för våra igloos... Eller snarare snön, som är så sockrig att den bara faller.)

Tack Gud för scouter! alltså underbara magnifika trevliga vackra och älskade barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar