söndag 7 februari 2010

Danssugen

God morgon...
Idag är det också en härlig dag! Det är söndag - ingen skola - och solen skiner även idag. Det är dessutom ynka 5 minusgradet. Perfekt väder! Jag ska på gudstjänst tänkte jag, trots att jag inte kom i säng förrän halv två igår. Det känns bra att ta vara på en sån här dag.
Det fina med söndagar nuförtiden är att det finns roliga inslag. Om man vill kan man gå på gudstjänst, vilket jag egentligen vill oftare men i stundens trötthet ibland skippar, det är gospel på kvällen och så är det ju Damernas detektivbyrå. Visst är det ikväll också. Kan det vara sista avsnittet måntro?
Det fina med just den här söndagen är att veckan som kommer inte känns så himla tung. Eftersom att jag och Terese har varit så duktiga och gjort klart våra grejer redan nu, så har vi hela två veckor på oss att läsa till tentan. Det är bara att göra lite varje dag, så klarar man sig. Vilken underbar tillvaro.

Igår var Sara hos mig, och vi såg melodifestivalen, och sedan "Shall we dance" med Richard Gere, Jennifer Lopez och Susan Sarandon (m. fl. såklart). Den var bättre än jag trodde. Hade aldrig sett den innan. Tyckte att budskapet var lite skönt, på nåt sätt. Att man inte alltid måste vara jätteglad bara för att man har det bra... Ibland behövs det nåt som piffar upp tillvaron. Richard Gere är snygg. Man tycker det inte först när man ser han, men sen är man ändå kär i han efter en film tittande på honom.
Vi blev väldigt sugna på att dansa någon slags pardans efter det. Typ salsa, lindy hop eller tango. Vi får se om vi hoppar på någon kurs... Jonas sa att han är med, bara jag bestämmer när vi ska börja. Jag tappade hakan. Men det lät ju lovande. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar