fredag 12 februari 2010

Fortsätter att fixa och trixa

...om någon har märkt att bloggen ändrar lite på sig ikväll, så är det inte underligt, för det är precis vad det har gjort :)
Har suttit ett bra tag nu med att försöka få till bakgrunden, matcha så att det passar in storleksmässigt o.s.v. Jag är som sagt inget vidare på det här, men man lär så länge man lever!
Roligt vore såklart att ha ett bättre program för att sitta och kreationera bilder och layouts.
Men nu får det blir såhär. Tills vidare.

Jag skäms inte över att visa hela förloppet av mina ändringar! Bara så alla vet!

Hm... var var jag? Just det.

Alltså, har märkt att när jag ser på min blogg i internet explorer så blir det en lilafärgad ram runt bilden med körsbärsblom. Det är inte meningen. I webbläsaren K-Meleon är ramen svart istället (som den ska vara). Någon som vet varför det blir så??

Nej, jag har inget vidare intressant för mig denna fredagsafton. Jag och Jonas ska snart se en film... "Det regnar köttbullar". Käka lite polly. Imorrn är det städ-dag som vanligt. Och fint besök på kvällen. Nu ska linserna ut. För de sticker i ögonen.
Hej för idag!

3 kommentarer:

  1. Om du lägger till följande kod (utan citattecken) längst ner (före där det står "]]>") i din stilmall ska nog den lila ramen försvinna.

    "#header-inner img { border: 0; }"

    Ha det bra! /Edvard

    SvaraRadera
  2. Hmm.. nu försvann det lite text i kommentaren. Före där det står "]]> < / b : skin >" ska det vara, fast utan en massa mellanrum

    SvaraRadera
  3. Åhå, tack för tipset! Ska testa det så fort jag har tid...

    SvaraRadera