tisdag 16 februari 2010

En känsla av misslyckande...

Det spelar ingen roll hur snyggt förklä jag har, semmelbullarna blev ju ändå brända.
Tur att man nästan lyckades med en plåt i alla fall, så behöver man inte skämmas hos föräldrarna ikväll.
Varför känns det som att man är en usel och oduglig kvinna, fru och husmor? Känner mig så enormt icke-existerande just nu. Om inte jag presterar bra överallt där jag går (jobb, studier, relationer, hemmasysslor) så är jag ingenting annat än en odugling i samhällets ögon.
Så kändes det i alla fall när man kollade på exempelvis Pernillas julprogram. Är det så det ska vara?? Hur mycket bullar och bröd måste man baka, hur snygg måste man vara och hur älskvärd måste man fixa att vara mot sin partner? Hur snyggt och prydligt måste man ha det hemma?

Tur att nån tycker att man har ett värde i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Kära Hanna!
    Kom ihåg att du är älskad precis som du är av den som har skapat dej + dina kära(oss!) runt omkring. Visst är det svårt att låta bli att försöka leva upp till alla krav och man vill så gärna "vara duktig". Men det viktigaste är att ingen är som du och vi tycker du är toppen! Brända semmelbullar är en världslig sak!
    Längtar efter att träffas igen. Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. TACK betyder mycket att få höra det! Tänkt att semlor kan bli så allvarliga ibland...

    SvaraRadera