måndag 22 mars 2010

En trevlig helg

Hej svej.

I helgen har jag haft det väldigt bra. Sitter och äter frukost nu, kl 10:00 och konstaterar - jag har blivit förslappad. Strunt samma. När man inte har det så hektiskt i skolan är man värd att få vila lite mer ;)
I fredags hade vi två kompisar här på besök som vi inte har träffat på ett halvår. Det var så att vi var på Boda Borg tillsammans med ett större gäng i september/oktober någon gång, och då var dom med. Vi sa att vi skulle hitta på nånting snart, men just då skulle Jonas iväg till Borås i två månader. Sedan var det jul, och då passade det såklart inte, och efter jul har det inte lyckats pricka någon helg heller för alla. Men så i fredags så kunde vi äntligen laga lite mat och gå på bio. Det var högst trevligt. Bion var Alice i underlandet, och jag tyckte den var väldigt bra, en typisk Tim Burton-film, och så var jag ganska imponerad av 3D:n eftersom jag aldrig hade sett någon sån film förut.

I lördags gjorde som sagt jag och farmor Iris coop forum osäkert. Sedan på kvällen åkte vi ut på isen, jag på skidor och Jonas på skridskor. Det var väldig mysigt, ingen förutom oss var ute då, mellan sex och sju på en lördagskväll. Sedan såg vi filmen Upp. Den var också bra, inte lika bra som Alice i underlandet, men den var okej.

I söndags så hade vi våran gudstjänst, och på kvällen hade vi gospelövning som vanligt. Det var den helgen. 
Konstaterade i morse att veckorna bara flyger förbi. Ta det lite lugnt, tiden! Bara rusar iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar