torsdag 4 mars 2010

För mycket facebook

Hej alla.
Nu när jag loggade in på mitt bloggkonto skrev jag fel lösenord. Jag skrev det lösenord som är till min facebook-inloggning. Det kändes bara rätt i fingrarna att skriva det. Det här betyder att min incidens av facebook-surfande har varit för hög de senaste veckorna. Det är dock väldigt trevligt ibland, fast det blir mer och mer opersonligt i och med att det enda man i princip gör är kommenterar andras kommentarer. Det är inte lika ofta som man skriver nånting direkt till en annan på deras wall. Webbsidan är till och med omgjord för att det ska bli enklare utifrån att följa upp kommentarer. Vart är vi på väg egentligen? Till det samhälle där vi aldrig behöver tilltala varandra direkt, kanske! Haha, fast nej, det tror jag inte. Däremot så finns det ju folk som har blivit avskedade via facebook. Några av dom har nog förtjänat det, som möjligtvis i det här fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar