söndag 7 mars 2010

Helgen

Sliten som få,
men väldigt nöjd ändå.

Igår hade vi körövning med A Gospel Choire hela långa dagen. Det var trevligt, men enormt utmattande, mer än jag hade trott. Sista låten vi sjöng innan vi åkte hem fick man fram ur stämbanden genom ren vilja och tog i från tårna med den sista kraften man hade i hela kroppen. Den minimala kraften. Men det räckte.
Jag var så trött på kvällen, och vi hade bjudit hem folk, Lina och Andreas och Sofia och Anders. Jag fick ge upp kl kvart i elva och gick och lade mig. De stannade kvar ett tag till tror jag... Men det var väldigt trevligt att ha dom här i alla fall. Tyvärr så var jag som sagt tröttare än räknat med. Det kan bli så ibland. Jag tänkte väl att varför pina sig själv genom att vara uppe och social när man ändå har vänner som förstår en och vill ens bästa?
Det gick bra.
Nu ska jag iväg på gudstjänst på EFS, ska spela lite till lovsångerna där idag. Sara och Jonas är hemkomna från Israel och Jonas ska predika, det blir trevligt att träffa dom också. Sen ska vi träffas i Jävre halv fyra med kören och klockan sex är det konsert. Jag och Jonas har knappt fått någon egentid alls i helgen, för i fredags så var vi hos farmor och åt mat. Det var också väldigt trevligt. Ja, ja. Egentid lär vi ändå skaffa oss framöver.

Det var den helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar