måndag 1 mars 2010

Vilket blaj är det enda jag kan säga

Jag är så upprörd just nu. På vårat universitet.
Jonas inte har fått göra sin praktiska tentamen än, i kursen som avslutades i november. Idag hade han äntligen fått en tid (alla andra i hans klass har tydligen gjort den för länge sedan). Nu blev det inget idag eftersom att patienten hade lämnat återbud, vilket inte skolan kan göra något åt. Det jag blir så putt på är att han inte har fått någon tid förrän fyra månader efter kursen, då de ju har mycket jobb med annat, ex. c-uppsatsen. Så sjukt dålig stil, helt enkelt, helt krasst. De borde hålla sig inom kursens ramar, och det hade inte skadat om de kunde tänka lite på att man kanske vill göra bort saker som student och inte behöva gå och vara nervös i hundra år. Nog överlever Jonas det här, men det är inte så det ska gå till. Han ska inte behöva vänta längre.

2 kommentarer:

  1. Håller med! Bra att avreagera sig lite. Han kanske skulle höra av sig och kräva att dom fixar det inom typ en viss tid. Sätta lite press! Eller? Kramar! Ska du med och skidra på Gris vid två-tiden idag förresten?

    SvaraRadera
  2. Hej! Nej, jag skulle nog inte med till Gris! Hoppas det gick bra för dig din gravida hurtbulle. Snart ser din mage ut som en bulle. Jo, jag tycker också det, men jag tror att Jonas är lite för lat för att riktigt ta tag i det. Men arg kan man bli på skolans framförhållning. Den som inte existerar.

    SvaraRadera