lördag 17 april 2010

Hanna hon e tlött

Idag är en riktig slit-dag! Två konserter och en övning. Tur att man har en fin man som fixar middag så att man bara kan slappna av i soffan mellan varven. Snart ska vi till Bergsviken igen. Jag har inte ens kollat på vad jag ska ha på mig ikväll än, det känns skönt att inte behöva ha så bra framförhållning. Jag ska bara sitta här och glo ända tills typ tio minuter innan vi ska fara. Då ska jag stressa iväg och sen komma försent. Det är mig i ett nötskal. Jonas också.

Nåja. Det är så konstiga tider nu för tiden. Har inte bloggat så mycket på sistone, det beror på att det är mycket som händer just nu, både på insidan och utsidan. Puh, man kan få ont i huvudet för mindre. Och mitt i allt ska man skriva sina rapporter och tentor. Kära barn. Huj huj. Är så trött i huvudet just nu!

Jag känner att jag längtar efter vila, semester.
Usch då, insåg just att jag bara har en veckas vila, knappt ens det, innan jag börjar jobba när skolan har slutat. Vill inte. Jag vill inte jobba på sjukhuset. Men ändå har jag sökt och fått jobb där. Tänk hur livet kan bli. Bara för att man göra sina val baserat på vad man tror att andra har för tankar kring det, och inte på vad man själv vill. Nu blir säkert några besvikna, när de läser att jag inte har någon lust att jobba inom vården. Eftersom att jag är en estetisk drömmare, så är det inte riktigt min grej. Och att jag inte gillar tidiga mornar. I sommar kommer jag att börja kl. 6:45 de flesta dagar.

Därmed inte sagt att jag kommer att lida hela sommaren. Det blir säkert bra ändå! Men ska jag vara ärlig så är det så det känns just nu. Simply. Hur det blir med mitt framtida yrkesliv vet ingen.

Jag vet bara att det finns andra yrken som känns väldigt lockande nu. Speciellt ett... kyrkomusiker. Det är inte så tidiga mornar, och så är det musik och kyrka. Det gillar jag!
Och detta har jag alltså mage att spotta ur mig med en termin kvar av sjuksköterskeprogrammet? Jajamänsan!

Hanna är tlött... tlött.

1 kommentar:

  1. Åh vad du är rolig! Jag beundrar ditt mod och din inspiration att göra det du egentligen vill och har lust med! Heja! :)

    SvaraRadera