fredag 23 april 2010

Önskelistor

Snart fyller jag år.
Lika bra att lägga ut vad jag önskar mig här då!

1. Glasögon (det vill säga stöd i form av pengar, vill helst välja själv)
2. Springarskor (pengar... återigen, vill testa dom på mina egna fötter)
3. Inspelningsmikrofon
4. Symaskin

Okej... Erkänner. Det var visst inga billigheter här. Men... Vi kan ändra om listan så att den blir tråkigare men mer verklighetstrogen. Det jag vill ha är alltså:

  • Pengar i den storlek som känns bra för just dig!
Haha.
Om vi nu ändå är inne på önskelistor...
Jag har alltid velat läsa bibeln. Men det har aldrig gått. "Men hey, det är väl bara att slå upp pärmarna!"
NEJ! Det är inte det! Antingen blir jag less, deprimerad, glömmer bort läsningen. Just nu har jag inget sängbord eller hylla vilket gör att min kvällsläsning är obefintlig. Jag skulle så gärna vilja ha en rikare bibelläsning, för jag har hört så många säga att det verkligen gör relationen till Gud mer levande.
Så min sista lista är
  1. Personlig tränare i bibelläsning 
  2. Motiverare / Tjatpelle
för jag är så sjukt seg när gäller bibeln! Jag vill att den ska betyda nånting bra för mig, inte nånting illamåendeframkallande. That's about it.

4 kommentarer:

  1. Hej sötis! Bra att du vet vad du önskar dig. Har du nån bra bibel, med mycket kommentarer, eller nån sån där kommentarsbok då? Ha en bra helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Bra att du säger ärligt att du önskar dig pengar. :)

    SvaraRadera
  3. Hej Lina! Nej, jag har nog ingen kommentarsbok. Det vore nog bra, men det ska ju vara någon vettig med bra åsikter i såklart. :)

    SvaraRadera
  4. Japp, Sofia! :)
    Kan dock tillägga att jag önskar mig andra saker också, och blir glad av annat än pengar. Det kan vara roligt att ge nåt annat.

    SvaraRadera