måndag 14 juni 2010

En smoothie förgyller kvällen lite

Just det. Den kväll som man hade planerat att spela lite fotboll, men som mynnade i VM-gluttande framför tv:n. Jag gråter inte även om det var lite synd. Det är tråkigt att man inte kommer ut, men det regnar ute så det känns rätt bra att vara hemma också. Vi är ett litet, litet gäng som försöker få ihop lite spelare för att ha fotbollsträningar, men det är lättare sagt än gjort! Vi försöker få ihop folk, så om du är av kvinnligt kön och bor i Piteåtrakten så är du hjärtligt välkommen att joina oss.

Ett par gånger har jag testat en smoothie. Den är från min smoothie-bok, och kallas för Banana Summer.
Jag har modifierat receptet lite.
Den här smoothien är mer som en drink, en matig banandrink med tanke på att den enda frukten i är bananer. Basen är:

  • 2 bananer
  • 2 dl juice (tips; ananasjuice eller mangojuice)
  • 1 dl mjölk
  • Isbitar efter behag
Sedan kan man smaksätta med lite vad man vill. Lite citronsaft är gott, även vaniljpulver, ingefära eller kanel.
Detta är väldigt gott till en skorpa eller en macka med nåt gott pålägg. I alla fall enligt mig! Men jag rekommenderar att testa i alla fall, så får vi se om du tycker samma. :-)

Hoppas ni får en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Den här är också god:

    http://www.dear-martha.com/?p=2196&PHPSESSID=cb51966ec59bdcfdb4937afd76f06922

    SvaraRadera
  2. Den lät supergod, kommer säkert prövas. :)

    SvaraRadera