onsdag 23 juni 2010

Tidiga idéer

I morse hade jag tänkt sova ut länge, eftersom jag ska jobba natt inatt, min enda på hela sommaren. Men när Jonas väckare ringde klockan 09:00 så hade jag inte ro att sova. Massa nya intryck från jobbet och tankar inför hösten gjorde sitt och höll mig speedad så det var omöjligt att sova. En av tankarna som dök upp i morse var att det nog är billigare att göra en egen musli än att köpa färdig. Eftersom att fil och flingor/musli är det bästa jag vet så går det åt rätt hårt på morgnarna. Tro det eller ej, jag håller i denna stund på att göra allvar av den tanken. Jag brukar inte orka hålla på med såna hembakade projekt. Men faktum är att de senaste veckorna har det blivit både bullar och musli. Kan jag så kan alla! Men det är viktigt att man känner att man har tid och att man har lust att göra sånt här. Jepp.

Har kommit på att jag vill ha vinbärsbuskar och äppelträd på våran tomt (i framtiden). Det är nyttiga råvaror som går att göra mycket av, plus att det är lättskött. Jordgubbar vore roligt också, men det är nog lite mer jobb.

Ja, så mycket intressantare blir inte dagens inlägg. Det lider nämligen mot sitt slut.
Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar