måndag 21 juni 2010

Vi är hemkomna och nyjobbade

Hej läsare,

idag har jag jobbat min allra första dag på avdelning 3a på hospitalet.
Det var lite spännande, men det gick också väldigt bra tycker jag.
Ibland var jag lite handfallen, dock, eftersom jag inte kan rutinerna på avdelningen än.
Men har exempelvis lärt mig sätta och ta EKG ordentligt så jag kan göra det själv. Det är bra eftersom det är en hel del sånt där.

Igår kväll kom vi hem från en kort men naggande god semester. Vi har haft det otroligt bra kan jag intyga. Massa god mat och kära återseenden. En solig sommardag fick vi med bränd hud på köpet. Helt underbart. Vi har alltså varit i Äspered sedan i onsdags, och bilade därifrån till Skåne på bröllop.

Lekte med Ludde ett bra tag i trädgården, 
bara några meter ifrån kossorna i hagen som ansluter till tomten. 
Som jag har saknat honom och gör det redan igen!

Corre och Isak i färd med att... ja, det syns ju. :-)
Stundens allvar och andäktighet syns väl.

Innan vi åkte igår fick vi alldeles utsökta muffins, 
eller cupcakes som det kanske heter.
Fina Elin har bakat dom! 

Ja, vi har haft en härlig helg, men nu är vi hemma i vardagen igen. Vilket är tråkigt med nödvändigt. Känner mig tacksam över att få ha så omsorgsfulla och fina personer till släktingar på båda sidor. Men framför allt att ha världens i särklass bästa levande människa som livskamrat. Bara så ni vet så har jag l*ngonvecka och det är därför som jag skriver såhär. Men jag är stolt över att vara känslosam. Vilket som jag faktiskt måste erkänna och om ni inte märkt det än händer ibland utanför den veckan också.

2 kommentarer:

  1. Vad underbart ni har haft det! Kul att se! Var stolt över att du är känslosam, det är bland annat därför jag tycker om dig :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia! Grattis till det ytterligare fasterskapet :) Tycker om dig också! kraam

    SvaraRadera