lördag 31 juli 2010

Glad lördag!

I helgen jobbar jag för andra helgen i rad. Denna helg jobbar jag 7-16 fredag, lördag och söndag. Det är tufft att jobba A-tur många dagar i rad med tanke på de tidiga mornarna. Men den här helgen är ändå väldigt bra.


  • En sak jag känner mig mindre nöjd med:

Jag shoppade i torsdags. Min plan var egentligen att inte shoppa förrän i slutet på augusti/september. Men hur lätt är det att hålla när det är rea och man går på stan och hittar kläder som passar?


  • En sak jag känner mig mer nöjd med:
Vi gick aldrig på Piteå Dansar och Ler i fredags. Anledningen till att beslutet blev ett sådant var flera; bland annat en känsla av stress och trötthet, att en kompis slutade ut det och att det var dyrt. 360kr för en kväll. Såhär i efterhand läser jag att det betalade in sig 10 481 personer igår kväll, vilket får mig att till ännu högre grad pusta ut och gratulera oss till ett oerhört bra taget beslut.

Som grädde på moset hade vi en väldigt fin kväll igår, jag och Jonas. Vi åkte till hamnviken och slappade i gräset. Vi simmade också ut en bit i sjön i solskenet. Sedan for vi hem och fick oss ett varmt bad, vilket var helt underbart enligt mig eftersom jag blir så otroligt frusen av att bada. Vi gick och lade oss tidigt och vi har fått sova en härlig natts-sömn. Bättre tempo på aktiviteterna hade vi inte kunnat ha. Det kändes minst sagt välbehövligt!

Och till sist, kvällen som ligger framför oss. Vi har bokat bord tillsammans med Lina och Andreas på Bryggargatan. Vi ska äta någon slags grillbuffé där, om jag har förstått det rätt. Lägenheten nedanför är uthyrd till festande ungdomar, som turligen går ut på PDOL innan det är allt för sent på kvällen. Jag är så tacksam för att jag slipper detta festande. Det skulle ta kol på mig. Jag är en lugn och icket festande människa. Tänk att man får vara just den man är. 

Tack o godnatt

2 kommentarer:

  1. Varför är du inte nöjd med shoppingen? Det var ju riktiga fynd!! Spelar roll i vilken stad dom finns?

    Tack för en grymt trevlig (och god) kväll! Hoppas det går/gick bra att jobba! Kramar

    SvaraRadera
  2. Sant! Hade tänkt spara lite pengar genom att inte shoppa, eller rättare sagt begränsa mina köp. Nåja, det blev ju inte så stor summa totalt i alla fall!
    Tack själva!

    SvaraRadera