tisdag 20 juli 2010

Nu har det varit tyst ett tag...

...det är bara för att jag inte vet vad jag ska skriva, och kanske mest för att det finns mindre tid till skrivande i kalendern.

Vi jobbar på för fullt, Jonas och jag. I alla fall jag, ja, eller till ca 90% åtminstone. Jonas jobbar lite mindre. Just nu, i juli, är det som mest jobb för båda två vilket innebär flera dagar per vecka då jag och min man inte träffas alls. Det är tråkigt. Men det leder till att man får hitta på roliga saker när man väl träffas, vilket är roligt!

I fredags kväll var enda tidpunkten på hela förra veckan då vi var lediga samtidigt. Så vi åkte iväg till Yttersta och sov över där. Vi hann med både bad och en tripp upp för Snöberget (vilket inte hade någon snö mer desto fler mygg och bräms!). Mycket mysigt. Vi har även hunnit med några turer till Gläntan, på nåt sätt så har det lyckats vara fint väder väldigt länge nu. Å vad det är härligt att sola och bada på sommaren. Jag känner starkt att jag vill ta vara på de dagar som finns, eftersom sommaren som bekant är otroligt kort.

Och mellan dessa härliga sommarhändelser har dagarna gått åt till jobb. Jobb, jobb, och ännu mera jobb.
Jag trivs väldigt bra på 3a. Det känns inte jobbigt att gå till jobbet, trots att jag var väldigt nervös innan jag började. Jag lyckades mopsa upp mig och ta lite plats. Då märkte jag att det mesta löste sig också. Vi är ju inte mer än människor liksom. Sedan så har jag också en underbar man som alltid hoppar in som ett vikarierande hopp när mitt eget inte räcker till ;-). Vilket är toppen!

Nu har jag bloggat. Vad har ni gjort på sistone då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar