söndag 25 juli 2010

Regnig dag

Men väääldigt skönt att bara få göra ingenting. Det är på något sätt lättare att göra det när det regnar.
Vi har en hel massa disk. Men usch, jag har inte tänkt spendera mina dagar med att jobba och sedan diska min lediga tid. Därför skiter jag blankt i disken idag. Hoppas att Jonas också gör det när han kommer hem. Tyvärr brukar hans ansvarskänsla sträcka sig längre än min ibland. Men jag orkar inte diska bara på grund av att Jonas i annat fall förmodligen kommer att göra det senare. Och jag vet att min man får sin energi av att tänka på andra människor, underbar som han är, så jag låter honom hållas. Detta är tankar som snurrar runt i mitt huvud denna morgon. Jag tror att han har diskat mer än mig i sommar. Men det beror också på att jag har jobbat mer än honom och har mindre tid och kraft till det. Men hallå, nu blir ju hela bloggposten ett enda försvarstal från min sida till vår disksituation här hemma. Det var ju inte tanken.

Dags att börja fundera på vilken Gorby's pirog jag ska ha med mig till jobbet! Vilken smak alltså.

Kramar från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar