lördag 23 oktober 2010

Godbitar från "Den bästa resan" med Bengt Johansson

Du är mitt vindskydd 
i stormens raseri
Det ljus som väcker
och sätter mig fri
Här under himlen
i ett torrt och väglöst land
Led mig dit där
vattnet rinner fram

Som en reflex 
fångar ljuset i natten
Fångar du upp 
alla mina suckar

Allt stort i sig själv måste falla,
men de stapplande rustar du med kraft
När vi tror vi har allt, har vi ingenting alls
Bara du är stor, 
och allt vi har kommer från dig

Så mycket mer,
så mycket större
än det som kan vägas och mätas
Så mycket djupare än så
dina vägar går i min själ

 Du är sanningens garant
Med ditt liv och död du vann
över djävul och död,
en fullkomlig seger
Hoppets ljus har du tänt
och vårt öde har du vänt.
För evigt är du ämnet för vår sång

Immanuel, Immanuel
Gud med oss

När jag viskar ditt namn i uppriktig längtan,
vänd mot dig helt och fullt,
gör du mig öppen för allt vad du är
Ger mig modet att våga den bästa resan
Det enda som håller och bär
genom allt
Hjärtats ja till dig

Jag rör mig nu,
du för mig nu
I mitt innersta rum
från min värld till din
Jesus, min Herre
min Gud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar