lördag 27 november 2010

Mera pyssel åt folket!

Igår hade vi en speciell kväll, jag och Lisa. Vi besegrade tillsammans symaskinen, jag sydde två hela julservetter och Lisa gjorde knäck-strutar av gårdagens Piteå-tidning med massor av smygreklam. Hon borde få betalt, haha, för hon ska ju sälja de där på skyltsöndag. Hennes huvudattraktion är dock enriskransarna. Hon har gjort dom själv och dom är jättefina, så det ståndet rekommenderar jag varmt om ni har tänkt strosa på Piteås gator och torg imorn. Hon har en jättestor canvasskylt som hon har målat "kransar" längst upp, de kostar 100 kr och det är inte mycket pengar, så fram med kosingen och köp er en krans! Vi satt och pysslade med ett så totalt fokus att Lisas sambo kom och frågade om vi hade somnat. Då hade vi inte pratat med varandra på en timme. Det kallar jag äkta pyssel-kärlek. Sedan blev klockan ett, och eftersom att den tiden har passerat bed-time i vanliga fall för både mig och Lisa var vi inte riktigt oss själva. Det kan förklara varför jag tog med mig skräppåsen hem istället för påsen med mina dukar. Nåja, som ni förstår så är detta en period av pyssel i mitt liv. Och jag hoppas den håller i sig, för det ger en sån fröjd och glädje åt hjärtat och bjuder på härlig gemenskap.

4 kommentarer:

  1. oj, längesen jag var in, fiint det har blitt! kom och pyssla med mej, snälla! kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vill pyssla med båda kommentatörerna, vill pyssla dygnet runt men det är ju andra saker som behöver göras också, tyvärr. :) Men tycker det vore roligt att få ihop en julpyssel-kväll någonstans, och samla alla som vill vara med också. Hmm... jag ska fundera vidare på detta.

    SvaraRadera
  3. Det var helt underbart Hanna, jag tänker tillbaka då och då och ler:) Mycket mysig och speciell kväll att minnas med värme. Tygstumparna och ett recept på morotsbröd finns här i säkert förvar;) Kram på dej!

    SvaraRadera