tisdag 7 december 2010

Hektiken frodas

Finns det nåt sånt ord (hektiken)? Annars skapade jag ett nu. Nyss.

Veckan som har gått förbi var hektisk. Tisdag, onsdag - praktik. Torsdag- FOU-dag och presentation av C-uppsatsen. Fredag - tentamen. Lördag, söndag - praktik. Och nu i veckan: Måndag, tisdag - praktik. Tisdag kväll - flygning till Landvetter och Borås.

Med andra ord - ikväll flyger jag söderut. Känns välbehövligt att ta det lilla lugna några dagar. På söndag startar det upp igen med praktikdagar på sjukhuset. Jag trivs väldigt bra där. Men det är likväl en ständig anspänning. Mycket som händer och sker - det känns som att de senaste åren endast har bestått av saker som händer och sker på alla olika plan. Åh, vad jag längtar efter lite mer lugn och kontinuitet i vardagen. Jag blundar och tänker på att det faktiskt bara är drygt en månad tills jag (förhoppningsvis) slussas ut i arbetslivet, slipper skolans oberäknelighet och konstiga studerande-tider. Mitt liv bygger mycket på hopp just nu. Varför känner man sig nästan alltid utbränd innan jul? Vad är det med julen som får en att känna sig som en snigel som springer i vatten? Mörkret? Ansamlingen av aktiviteter som alla måste genomföras i juletider? Men samtidigt är det väldigt mysigt med jul, det tar nästan ut varandra. Jag säger som de bortskämda ungarna i "Ung och bortskämd"; det finns hopp trots naturkatastrofer och miljöproblem...

Tänk om alla kunde värdesätta vilan lika mycket som Nelia gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar