onsdag 1 december 2010

Jag borde plugga

men jag orkar inte. Det får bära eller brista på fredag. Ska läsa igenom powerpoint-presentationen till imorgon. Idag har jag haft en tre-sal, och det har varit väldigt mycket. Är helt slut och däckad. Nu sitter jag och har druckit lite rabarberglögg och ätit macka och tittat på första avsnittet av julkalendern. Verkar lovande. Tänkte att jag skulle försöka följa den i år. Gäsp! Om en dryg timma ska jag i säng för en god natt- och skönhetssömn. Hoppas jag. Imorgon har vi FOU-dag hela dagen vilket betyder att vi ska presentera C-uppsatsen en kvart och resten av dagen sitta och glo på andra som presenterar, och förhoppningsvis orka lyssna.
På fredag är det tenta som gäller. Ett av fallen har jag inte ens börjat läsa på. Efter gårdagens halvtidsbedömning känns det dock som att jag klarar vad som helst. Behövde verkligen den uppmuntran. Det var som jag trodde - jag kan mer än jag själv tror. Alla tre handledare var väldigt nöjda, examinatiorn var glad att se en som det gick så bra för. Fick massor av beröm och knappt någon kritik alls. Det slutade med att vi bestämde att jag ska börja ta fler patienter för att få någon utmaning. Det stärkte mig väldigt mycket och gjorde att jag känner mig mycket lugnare inför framtiden än jag har gjort tidigare. Otroligt skönt. Det kanske blir nåt av mig trots allt! Haha.

Nelia hade ett bra morgonhumör.
Korten är från tjejhelgen i Stockholm.
Vad hette slottet vi besökte?
Vilket härligt gäng!

Hoppas du som läser har en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Det var ju det jag sa!! :D Så roligt att det går bra!

    Du rockar juh!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med föregående talare! Du duger helt klart! :)

    SvaraRadera