torsdag 9 december 2010

Strålande jul


Befinner mig för tillfället i Äspered.
Det böljande landskapet är vitt, träden är vita och solen lyser svagt över fälten.
Tog upp kameran för att ta lite kort, men det visade sig att batteriet fortfarande är på laddning på Bäckgatan i Piteå. Det blev inget av det, men jag får istället titta, njuta och lägga på minnet denna underbara vinterdag.
Det är bedårande vackert må ni tro. Jag känner mig så liten och lunsig när jag tänker på att Gud faktiskt har gett mig denna otroliga miljö som boplats... undrar vad Han ser i mig, som ger mig till låns något så bedårande och ofattbart njutningsfullt. Jag erkänner att jag är ett riktigt naturfreak!

Jag har förmånen att få delta vid Äspereds förskolors luciafirande. Ca 50 barn har generalrepeterat i kyrkan idag i åldrarna ca 3-5 år, jag har ackompanjerat dem på piano. Mycket duktiga. I arla morgonstund kl. 07:40 imorgon, fredag, träder tåget in till tonerna av "Sankta Lucia". Åh, vad trevligt. Speciellt för föräldrarna, jag undrar just om det blir något öga torrt i kyrkan imorgon. Stolta kan de vara.

Om någon timme är det reflektionsseminarium via Adobe Connect.
Nu ska jag in och käka lite lunch. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar