torsdag 2 december 2010

Tungt och tråkigt

jag vet, det är inget roligt att läsa, men det är dagens verklighet. FOU-dagen... Presentationen gick bra. Men jag orkar inte stanna och lyssna på andras arbeten hela dagen. Känner mig för trött både psykiskt och fysiskt.
Ibland får man kanske en uppenbarelse att man har gjort grejer som är väldigt dumma och osmarta. Idag har jag en sån dag. Känner mig tyngd, tänker inte berätta vad det handlar om. Men på ett sätt är det oerhört befriande att få krypa till korset och inse att man är gjord för att bete sig på ett annat sätt än vad man har gjort. Man släpper liksom krampen om sin egna lilla bubbla och vänder sig utåt och inser att man inte är världens centrum. Alla gör fel och misstag, men när man har den känslan är det som att man är den ondaste av personer.
Nu ska jag hem. Längtar till nästa vecka, då ska jag ner till min man. Än en dag av tentamen (imorgon),en helg av jobb och lite till. Livet har sin gilla gång, och är egentligen väldigt odramatiskt. Men inombords kan det kännas som en ständig kaotik. Nåja, det är påväg åt rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar