söndag 12 december 2010

Underbara Hanna

Nyss har jag läst lite i bloggen UnderbaraClara. Den är väldigt fin och hon skriver väldigt mycket tänkvärt och intressant. Har hört att hon är kristen, vet inte om det stämmer... å andra sidan, det vet ju bara Gud. Hon skrev ett inlägg om hennes "demoner", att hon ibland inte tycker att hon är fin och duglig som hon är. Det var väldigt fint och tänkvärt.

Just idag mår jag ungefär så som hon beskrev i inlägget. Vet inte riktigt varför det ska behöva vara så, att vissa har så mycket problem med att förstå att man duger och är värdefull. När jag läste hennes blogg tänkte jag rätt fort att jag ville ha en lika fin och bra blogg som henne. Men sen ändrade jag mig rätt fort. Jag vill ju faktiskt bara vara jag, och ha min egen blogg. Och jag vill faktiskt inte ha så många läsare och vara så känd. Tror inte riktigt att det är vägen till att få en bättre självkänsla, snarare tvärtom; pressen att alltid prestera, göra bra ifrån sig osv. kanske till och med gör att man försöker vara någon som man inte är. Jag är nöjd med att bara få någon kommentar då och då, på inläggen. Jag är glad att jag får ha min egen blogg som är designad på mitt sätt, inte på något sätt snyggast i världen, men ett eget ställe där jag får vara mig själv, skriva det jag vill och strunta i vad någon eventuellt skulle vara intresserad av att läsa. Det är synd att de allra flesta bloggare hamnar i träsket att ständigt försöka bli bättre, snyggare, mer intressanta och framför allt att man jämför sig med andra bloggar. Bloggar är unika, det är det som är grejen med bloggar. Precis som människor.

VI ÄR UNIKA OCH SKA INTE JÄMFÖRA OSS MED VARANDRA: ALDRIG!

Kan någon berätta för mig var alla tunga tankar kommer ifrån? Det känns som att någon klistrar fast dem runt huvudet på mig och kopplar samman dem med mina nervtrådar. Det är verkligen inget som jag frivilligt vill tänka, och ändå gör jag det. Det är verkligen lustigt hur hjärnan fungerar.

1 kommentar: