onsdag 26 januari 2011

Uppdatering

Idag har jag varit på SÄS, Södra Älvsborgs Sjukhus, och pratat med enhetschefen på avdelning E51, ortopedisk vårdavdelning. På måndag har jag min första introduktionsdag där. Har fått veta en hel massa saker som jag inte riktigt kommer ihåg allt, men mycket matnyttigt i alla fall som gör att jag känner mig någorlunda uppdaterad på vad avdelningen går ut på. Det känns spännande men lite pirrigt. Nu börjar arbetslivet på allvar. Även om jag de första sex veckorna får handledning. (Just nu känns det som att jag inte kan nånting. Men nåt måste jag väl kunna om jag har klarat mig igenom utbildningen.)

Efter det har vi åkt runt med bilen bland olika områden i Borås stad och tittat. Känns skönt att ha lite pejl på hur det ser ut lite varstans. Vi hoppas på en viss lägenhet, har inte fått titta på den ännu men idag har vi åkt runt och spejat runt huset. Området verkar jättemysigt, inte alls långt från centrum och ändå lite skogsdungar runt omkring. Nu håller vi tummarna och händerna knäppta för att det invändiga ska falla oss i smaken också.

Ikväll har vi fikat med Annie, en kompis som Jonas haft sedan tidig ålder. Det blev på Café Orion i Borås, ett rätt så mysigt ställe. Nu är vi hemma i Äspered, i våran lilla lya. Vi trivs bra här, men längtar samtidigt efter något eget. För min del betyder längtan ett ställe med ett komplett och fräscht kök. Men det jag längtar efter mest är nog att få dräpa mitt liv-i-väskor-och-kartonger. Det är väldigt besvärligt. När jag använder ordet dräpa förstår ni kanske att det är en mycket innerlig längtan. Så mycket härligare blir det när vi får packa upp alla saker och klä in vårat egna hem till något personligt där det materiella finns tillgängligt och upp-sorterat i lådor, byråer, garderober, hurtsar, hyllor och skåp. Struktur! Tid över till annat än att söka grejer...

Jonas jobbar på och är fortfarande i "känna på"-stadiet denna vecka, nästa vecka verkar det bli mer allvar. Han ska få utbildning genom jobbet och de kommer tydligen köra på rätt hårt med det i vår. Men han trivs så bra och det märks verkligen att han mår bra av att känna sig behövd och ha något skojigt att göra på dagarna. Me like!

Nu börjar bilden av en säng, en kudde och ett par frusna fötter under ett varmt täcke göra sig påmind i huvudet. Med andra ord, sängen kallar. Ha en god natt!

2 kommentarer:

  1. Ja, han har äntligen fått jobb fast på en sko-affär som heter Fotriktigt i Borås. Det är löp- och promenadskor av lite bättre kvalité, kan man säga. :)

    SvaraRadera