onsdag 12 januari 2011

Urstädning

Kvällens syssla har gått ut på städa i lägenheten;. Alltså som i att: Göra fint packa ner grejer.
Går bra! Det är inte så mycket grejer. Har hunnit en hel del, ändå har jag bara hållit på i ungefär två timmar. Det gäller att vara smart också, jag har ju begränsat med plats. Det jag packar ner i mina tre väskor är det jag vill ha med till Borås. Resten - mat och diverse porslin och lakan som jag lånat av mamma och pappa - får vistas i mindre trevliga resutrymmen som exempelvis påsar.
Egentligen behöver jag inte börja redan nu, men det känns som att tiden går snabbare då tills jag får åka ner och träffa Jonas. Dessutom har jag en plan. Om jag blir klar tidigare med lägenheten kan jag vara hos mamma och pappa sista veckan och hinna umgås med dem lite mer innan det bär av. Föräldrarna är inte invigda i planen än, men snart så.

Vi söker hyresrätter i Borås med omnejd, någon som har nåt tips eller vet nåt privat fastighetsbolag - säg till!

2 kommentarer:

  1. När flyttar du ner? Jag kommer att sakna dig vännen (även fast jag är sämst på att höra av mig fastän du är här i stan) !
    Vi ses på lördag. Kram.

    SvaraRadera
  2. På söndag bär det av! Kommer sakna dig me! Kram på dig

    SvaraRadera